Idrettsfag med toppidrett

Toppidrett er faget som gir deg en mulighet til å satse målrettet i din idrett på et høyt nivå. Våre lærere i dette faget holder et meget godt nasjonalt nivå når det gjelder utvikling av unge utøvere. Lærerne vil gi deg individuell veiledning slik at du får et godt grunnlag til å utvikle dine ferdigheter og ditt prestasjonsnivå. Du vil lykkes i faget gjennom målrettet og systematisk trening med høy innsats over tid. Trenerne/lærerne vil alltid være tilgjengelige for veiledning.

Med toppidrett som programfag så kan du trene og utvikle ferdigheter i din idrett i skoletiden, to ganger i uken. Du blir en del av et toppidrettsmiljø, og du vil gjennomføre relevante tester minimum to ganger i skoleåret der du kan se din egen utvikling fra 1. til 3. klasse. Du får mulighet til å trene basistrening og skadeforebyggende trening.

Arenaer vi benytter: Linderudhallen, LF-hallen, Linderud bad, Condis på Økern, Løren ishall, Haslehallen (Oslo Turn), Nordre Åsen (med undervarme), Linderud kunstgress, Grorud Kunstgress, CageBall – Nydalen, Veitvethallen, Apalløkka idrettshall, Skolen: Styrke, Kampsport, Spinning, Dansesal/Basistrening og Lillomarka.