Vår profil

Personal 2020

Fakta om skolen

Bjerke videregående skole ligger i Bjerke bydel i Groruddalen, ett minutt å gå fra Linderud T-banestasjon (linje 4 og 5). Det er også gode bussforbindelser (linje 25, 31, 60).

Vi har rundt 800 elever på Bjerke, og omtrent 100 ansatte jobber her. Skolen har flotte realfagsrom, spinningsal, styrkerom, amfi med scene og dansesaler. Helt sentralt ligger læringssenteret med støttefunksjoner som du kan benytte deg av. Her holder rådgiverne, miljøarbeiderne og helsesykepleier til. I læringssenteret finner du også bibliotek, vaktmester og IKT-helpdesk, samt elevrådets kontor.

Utdanningsprogram

Våre utdanningsprogram for videregående opplæring er studiespesialisering og idrettsfag. Begge deler gir generell studiekompetanse. Det er mulig å kombinere studiespesialisering med ett programfag innenfor idrettsfag, ved å velge studiespesialisering med toppidrett eller studiespesialisering med breddeidrett - fitness. Går du idrettsfag velger du toppidrett, breddeidrett eller breddeidrett - fitness som programfag.

For tilrettelagt opplæring har vi to tilbud: arbeidslivstrening og hverdagslivstrening

Visjon og verdier

Liv, latter og læring er våre verdier. Som elev kan du være med på å utvikle skolesamfunnet positivt, for eksempel gjennom å engasjere deg i elevrådet eller ved å delta i Bjerkes unike danserevy. Er du idrettselev, kan du bidra i prosjektet Den Rosa Sko. Alle våre elever deltar i Bjerkes humanitærprosjekt i samarbeid med Right to Play. Vår visjon er Bjerke bryr seg, noe som vises i og utenfor klasserommet. Elevrådet deler hvert år ut Bjerke Bryr Seg-prisen til en elev som er spesielt inkluderende, hjelpsom og hyggelig mot sine medelever. Det er elevene selv som stemmer fram vinneren.

Velkommen til Bjerke!