Toppidrett innebandy

Innebandy

Faget gir deg en mulighet til å trene på individuelle ferdigheter, som for eksempel skudd og pasninger. Det tilrettelegges også for teknisk og taktisk trening under spill, der vi deler inn i små lag slik at du får mye ballberøring. Vi vektlegger også fysisk trening, som basistrening og skadeforebyggende trening.

Det er mange innebandy elever på Bjerke som har holdt og holder et høyt nivå. Vi har og har hatt flere U – landslagsspillere. Toppidrett innebandy drar på treningsleir til Sverige, hvor de har samarbeid med en svensk toppidrettslinje. Lærer på innebandy på innebandy er Patric Jonsson som er nåværende landslagssjef for U-19 menn, og vært landslagssjef for kvinnelandslaget i tre VM.

Tidligere elever på toppidrett innebandy er som nå er landslagspillere er blant annet Oda Langaker, Julie Gidske, Hanne Winther, Sindre Palving, Daniel Engebretsen og Petter Bjerkelund.