Toppidrett håndball

Faget fokuserer på ferdighetsutvikling gjennom trening av teknikk, skudd og småspill.  Elevene får også mulighet til å bygge opp grunnleggende styrke. Dette skjer gjennom basisøkter på håndballtreningene og gjennom styrketrening på treningssenter. Det blir også fokusert på skadeforebyggende trening og opptrening for elever som er skadet under perioder av skoleåret.

Det er mange håndballelever på Bjerke som har holdt og holder et høyt nivå. Vi har flere spillere som har vunnet Lerøyserien, NM og spilt på aldersbestemte landslag. Blant annet har nåværende landslagskaptein Bjarte Myrhol gått idrettsfag med toppidrett håndball på Bjerke VGS. Lærerne på Bjerke VGS har selv spilt på nasjonalt nivå og er også trenere for ulike klubblag.