Kjente tidligere idrettselever

Øystein Pettersen

Langrennsløper som har tatt OL gull i sprintstafett med Petter Northug. Har også flere toppplasseringer i langløp og turrren nasjonalt og internasjonalt.

Øystein Pettersen
Bilde: Bysprinten

Bjarte Myrhol

Norsk landslagskaptein i håndball. Har over 200 Landskamper og scoret 600 mål med flagget på brystet. Studerte idrettsfag på Bjerke videregående fra 1998 til 2001. Født og oppvokst på Vestli/Stovner.

Bjarte Myrhol

Mari drev med turn, derfor valgte hun Bjerke videregående skole.

"Jeg gikk på idrettslinjen på Bjerke vgs fra 2006 til 2009. Det passet meg perfekt fordi jeg kunne kombinere turn som toppidrett og ha teoretiske idrettsfag som jeg er interessert i. Kompetente og engasjerte lærere bidro til et godt læringsmiljø som jeg satte veldig stor pris på. Vi var også på mange fine studieturer som jeg vil ha som minner resten av livet. I dag går jeg første året master i Sports Management på Norges idrettshøgskole, i tillegg til at jeg fortsatt driver aktivt med turn. Bjerke vgs er en skole som bevarer idrettsgleden og har lærere som bryr seg om deg."
Mari Eliassen

Mari

Jonas Madsen er en tidligere elev som tok idrettsfag:

"Bjerke vgs var for meg et sted hvor man kunne kombinere det å være med på mange forskjellige idretter med å få tilrettelagt et godt opplegg i sin egen idrett. Vi hadde et strålende klassemiljø og en var en samling av Oslos herligste østkantungdom. Studerer i dag profesjonsstudiet i psykologi på NTNU i Trondheim." -Jonas Madsen

Fotballspilleren Bjørnar Holmvik gikk på idrettsfag på Bjerke:

"For min egen del, så var lærerne utrolig flinke til å legge til rette for at jeg skulle få satset på fotball.
De laget ekstra oppgaver for å kompansere for de timene jeg ikke fikk vært i, slik at jeg fikk gitt lærerne et godt grunnlag for å gi meg karakter i faget. Dette ble helt avgjørende for at jeg skulle kunne fullføre vgs og i tillegg satse 100 % på fotballen.

Vi i fotballgruppa hadde meget dyktige fotballtrenere, som vet hva man trenger for å bli bedre. Så treningen inneholdt bla gode tekniske øvelser hvor man får utfordret seg selv hele veien.

Så hvorfor velge Bjerke vgs?
- Meget godt miljø
- Lærer som skjønner at du driver med idrett og er flinke til å finne løsninger
- Som gjør at du kan fullføre skolen, uten at det går utover idretten din
- Dyktige trenere innenfor din idrett"